apa itu?

BIARKAN AKU MENUNGGU..
aiza seorang penuntut disalah sebuah ipta.
termenungnya dijendela kala siang berganti malam..difikirannya masih dibelenggu satu persoalan yang sememangnya dia xtahu apa mksud semuanya..hatinya semakin hari semakin terluka dan agak kecewa.. dihatinya adakah laki itu akan menjadi miliknya? masih mahukah laki itu padanya? " aku x layak untuk berdamping dgn jejaka itu" desus hatinya.. arghh biarkan saja ia berlalu dilaut biru. buat apa aku menghalangnya..biarkan cinta itu pergi..pergilah ..pergilah!!! berderai airmataku..apakah tegar aku lakukan begitu..sememmangnya aku boleh bohong kata-kataku..tapi tidak pada hatiku..airmataku kembali kering... tersenyum ku teringat memori lalu antara aku dan dia... kami kawan..kawan tapi mesra lah konon..tapi aku x paham..mengapa hatiku rindu kala jauh...apa perasaan kau terhadapku.. sedangkan aku begitu berharap kau menjadi milikku... sungguh..hatiku terlalu berharap.. sampai bila harus ku tunggu.. tapi seperti ku bertepuk sebbelah tgn..adoiii mcm mane nieyh.. selepas lama ku termenung.ku gapai sebuah novel di tepi katilku.. novel bicara hati...bersungguh aku membace novel itu sehingga lewat malam.. semua itu untuk melupakan apa yang sedang belenggu dalam otakku..malam kian menyepi...hati kian merindu..2.00 pagi... "apa la yang kau buat skang kan..sudah tidurkah? " terbayang dimindaku..alngkah indahnya jika saat ini aku dan dia bersama... kawan vs kekasih.. payah2..hatiku berkata lagi... "jika hari tu aku terus terang apa reaksinya ye..." ermmm RINDU..RINDU..RINDU.... gler ah rindu.. nuraiza maisarah..kapan matamu akan lelap...jam hampir 5pagi..kalau kawan menjadi kekasih gembira rasa hatiku..jika kawan tetap kawan...pasrahku atas takdirnya...azan subuh menghentikan lamunan ku itu.. aku terus amik wuduk da mengerjakan solat subuh..selesai solat..aku melupakan segalanya..harapanku..terus menunggu si jejaka itu....sampai bila? bila dia sudah menjadi milik org akan ku lupakan hasratku...