angin...
aku hanya mahu lari dari kedukaan hatiku ini..
aku hanya mahukan mata yang tak pantas menangis..
bibir yang tak bisa menipu..
dan api cinta yang x pernah pudar..
ku cari.. cinta yang x pernah melukakan hatiku...
ku mencari cinta yang sejati yang membahagiakan diriku..
andai cinta yang ku pegang sekarang bukan milikku..
ku relakannye pergi..
namun, jika itu cintaku... akan ku genggam erat cintaku...
aku tidak mahu cintaku dipersiakan..

dalam mengimbau kenangan..
nafasku seakan terhenti..
mataku hilang punca..
bibirku tidak mampu berkata.
gambar itu kutatap..
hanya titisan panas itu kurasa..
pipiku basah...
kenangan itu mengubat rinduku..
mengubat kelukaanku..

dalam sayup malam..
aku pilu melayan perasaanku..
seketika itu..
aku tersentap dari lamunan..
aku terhasut oleh bayangan..
rindu..
itu saja ungkapan yang mampu kuluahkan..

dalam kepekatan malam..
tangisan masih lagi membasahi pipi..
sampai bila ku tidak tahu.
mampukah aku...
mata yang tiada tangisan lagi?

dalam subuh tirai pagi..
aku berdoa..
agar aku..dan kau akan bersatu..
namun.. jika bukan takdir menyatukan kita..
aku rela..
aku redha..
aku pasrah..
mungkin ada hikmah sebaliknya..

coretan ini bukan saja luahan hati.. tapi luahan idea kala sepi..