sadarku dari tidur ku lihat diluar tirai kamar tangisan dunia yang seakan meraung dengan hebatnya. suara-suara anak kecil menjerit melawan raungan dunia itu.. langsir yang menutupi sebahagian jendela ku tarik.. alangkah bahagia jika aku berada dibawah tangisan itu. bermainkan air yang sejuk itu..berlari bebas seperti tiada apa berlaku.. sekali sekala guruh sambung menyambung. sperti memarahi tangisan itu. aku terkejut. memang sifatku takutkan guruh. kala hujan mencurah kebumi. aku bangun dari pembaringan dan azan yang berkumandang sungguh sayu.. dengarnya seperti di dalam kelambu.. dek kerana ujan yang kuat.. selesai azan aku mula menyegarkan tubuhku dan solat. selesai beri salam..hatiku merintih. titisan panas itu membasahi pipiku.. dalam tidak sedar aku menangis.. aku penat mak..aku penat ayah.. aku x mampu menghadapinya seorang diri. semalaman aku bersedih. mungkin emosiku tidak stabil.. air mata yang mula laju ku kesat supaya tindakan itu tidak diketahui roomateku.. lagi sekali doaku diiringin dengan tangisan. syahdu hati ini..
hujan diluar maken reda.. aku mengatur langkah kembali disisi katil menikmati keindahan hujan yang nyaman. indahnya dunia.. kebesaranmu Tuhan tiada tandingan. aku cuba melupakan masalah yang kuhadapi. nsetku berbunyi. aku mati akal. "perlukah au membaca msg itu. jika kau baca pasti masalah itu kembali merundumku.." aku bermonolog sendiri dengan diriku.. ku tatap nset di mejaku.. ahhh biarkan saja nset itu.. namun, tidak berapa saat aku mengambil nset itu dan membaca kandungan msg itu. tangisan mula mencurah kembali.."YA ALLAH TABAHKAN HATI HAMBAMU INI.. "

aku mula berfikir.. mengapa au harus begini..pasti guruh akan memarahiku sepertinya memarahi hujan kerana hujan menangis. aku kuatkan semangatku.. walau beribu masalah ku hadapi akan ku tenangkan hatiku..

kisah rama-rama semalam.. bukan 2..bukan 3..tapi 4.. pagi ini aku jmpa hanya 2 rama2 yang tinggal..itupun sudah mati..