kenangan suatu masa dulu

SUSAHNYE ADEW ADIK YANG SEKOLAH LAGI!!!
hehehe.. mane lencana?
kakcik..baju baby mane?
ala... buku mana?
malasnye nak g sekolah esok..
ayat biase aku dgr..hahaha.. wahai adikku.. ke sekolahlah kamu.. kau pasti akan merindui saat disekolah pabila kau sudah tiba zaman hujung dunia persekolahan.. :)

cerita zaman sekolah... adik seperti aku dulu2..
hari isnin - bnyk cgt alasan nak g sekolah..
selasa : masih mencuba merajinkan diri..
rabu: sudah ok
khamis: syok
jumaat : hari paling dinantikan..hahahahhaha

syoknye..................bila dah jumaat.. sabtu ahad cuti..yeyey...

tapi..itulah yang akan ku alami seumur hidupku..

dulu aku ke sekolah untuk belajar..
belajar mencapai sebuah kejayaan

hari ini aku ke sekolah untuk mengajar..
mengajar erti kehidupan

dulu aku ke sekolah dihantar..
hari ini aku sendirian..

mak ayah berpesan agar..
aku membawa kejayaan..
agar mereka sentiasa dalam senyuman..

mak ayah berpesan..
hiaskan diri dengan iman...
agar kelak dalam ketenangan..

mak ayah....
aku ingt semua itu..
dulu pesannya lain..
sekarang lain pula jadinya..

mak ayah berpesan..
taburkan jasamu..
didiklah anak bangsa menjadi seorang yang berguna..
hiasilah mereka dengan nur..
bimbinglah mereka ..
jangan sekali kau abaikan mereka..

"tali itu mudah putus tanpa puncanya.."

maafkan anakmu wahai mak ayah..
segala dosa dan khilafku.

anakmu sudah besar...
tak akan ku lupakan org yang membesarkan aku..
wahai mak..
terima kasih kerna kau lahirkan aku..
kenalkan diriku pada dunia..
kenlakan aku erti kehidupan..
wahai ayah...
kasih sayang dan bimbingan yang kau berikan bermakna padaku..
didikan kau menjadikan aku seorang yang berguna..
:)

p.s i luv my mum n my dad so much...

zaty