BANGUN PAGI VS BANTAL BUSUK


"itulah degil kan.. siapa suruh kamu tidur lewat.. kamu dah tahu hari ni ayah cuti... kan dah mengantuk sekarang..." terpinga-pinga aku sambil menggosok-gosok mata .... aduhai... malasnya mahu bangun tidur.. itulah.. cuti-cuti sem macam ni mana lah nak bangun awal. lepas subuh tidur balik.. anak dara apa ni.. (ketuk kepala sendiri...)

apa kaitan dengan bantal busuk pula?
hahah.. disebabkan bantal busuk la tidurku semakin nyenyak.. malas nak bangun tidur.. untuk pengetahuan semua saya ada dua bantal busuk.. satu dirumah..dan satu lagi untuk di asrama.. kalau tak.. tidur kemana malas kemana.. haha.. bantal busuk saya ni special sikit.. tak macam orang lain..haha... ape yang tak samanya? busuk tetap busuk kan.. eh... wangi tetap wangi..heeeee(sambil mata sepet yang semakin sepet cuba membesarkan mata..)

bantal busuk vs tidur...

semakin ku cuba jauh darinya...
semakin erat pelukannya...
semakin ku ingin renggang darinya..
semakin rindu ku pada baunya..
semakin ku cuba buangnya..
semakin ku rasa ingin menciumnya..
semakin larut malamnya..
semakin lena tidur tuannya..
semakin matahri memunculkan dirinya..
semakin pemalas si empunyanya...

hahhaha begitulah keakraban tuan dengan bantal peluknya.. aiiihhh..malasnya.. bangun adik..bangun...!! jeritan si ayah... hahha... bangun..bangun..layunya... dengan mata yang sepet ini melangkah turun dari katil dan keluar menampakkan muka di muka pintu bilik dan kembali ke pembaringan.. dan sekali lagi jeritan ku dengar.. hahhaha... ye..ye..bangun.. dengan pasrahnya ke melepaskan bantal busukku...

untuk menghilgkan kengantukan inilah ku merajinkan diri membaca blog dan mencoretkan cepisan hati ini... dan...dan...dan... aku meng"join"kan diri (merosakkan bahasa betul cikgu ni) dalam contest MISS LIBRARIAN tuh..main tekan-tekan je.. hahha...

ok la ... tuan empunya blog mahu mewangikan diri dan mengemas sedikit lagi baju-baju yang diperlukan semasa bercuti... ohh lupa.. tengahari ini empunya blog akan berangkat ke kampung halaman di kedah dan secara tidak langsung akan ke langkawi...weeeee~ jangan tanya kenapa lambat... tanya budak SPM kenapa habis lambat..haha..