TERBANG MENUJU DESTINASI....

Seindah tajuk semanis bicara..


Seluas pemikiran semurni bahasa..


Sebaik hati secantik budi...




______TERBANG MENUJU DESTINASI_____


alhamdulillah dengan rasa syukur kepanjatkan ke hadrat illahi kerna dengan izin-NYA dapat aku mencoretkan secebis idea sebagai insan yang kerdil didunia ini.. terbang menuju destinasi... Dimanakah destinasi anda..? alam remaja alam yang sangat mencabar..alam dimana manusia sering alpa dan hanyut dengan arus pemodenan..arus kekayaan..arus yang bermacam-macam arus sehinggakan kita lupa destinasi sebenar kita.. saya seperti remaja-remaja lain dimana sering alpa tentang destinasi sebenar saya..




destinasi kita semua adalah syurga, namun dimana kita berdiri sekarang..adakah jalan yang membawa kepada syurga atau adakah dipersimpangan yang sememangnya sudah sesat jauh untuk kesyurga..amalan penentu segalanya.. hal yang membimbangkn diri saya pada saat ini..mampukah saya kecapi semua itu sedangkan kiamat terlalu hampir dengan diri kita..tp masih alpa kita dengan godaan dunia.. memang x dpt disangkal godaan dunia mmg payah nak ditepis...YA ALLAH bantulah kami menuju kejalan kebenaran.. dipetik dr kata-kata seorang yang amat saya kagumi.. turunkan kemarahan tingkatkan pengetahuan berpaksikan keimanan..


kdng2 aku merasa risau tentang diriku...risau yang teramat cgt..SUBHANALLAH...imanku pada tahap keberapakah? lemah sgt imanku..insan yang kerdil ini memohon kepadamu supaya aku diberi petunjuk kejalanmu dan dijauhi hasutan-hasutan syaitan yang berusaha menyesatkan kami ini YA ALLAh...

Walaupun destinasi itu belum dapat kukecapi namun aku akan terus berusaha demi mencapainya.. sebagai manusia kadang-kadang kealpaan itu mengajar kita erti sebuah kehidupan yang memerlukan pemikiran yang bijak dan berlandaskan satu paksi yang benar.. sering kaliku melayari web iluvislam cbb best....bacaan yang ku dpt dari situ membantuku memuhasabahkan diri..alhamdulillah..siapa kata layari internet ini membuang masa..jika kita simpulkan sebenarnya internet sgt memantu kita dlm banyak hal..gunakan sebaik mungkin dan manfaatkannya untuk menjadi insan yang berguna..INSYAALLAH...amin..

pic from:iluvislam..