to: abgku...

JEJAKA PULAU DUYUNG...

kali ni kisah seorang jejaka PULAU DUYUNG...
bakal pendidik anak bangsa...(xtaw la cmner anak murid dia nanti..)
aku panggil dia abg... (lebih tua lah jawabnyakan..) maklumla aku pun bkn adew abg... yang specialnya kali nieyh aku dpt abg yg sama profesion ngan aku..belajar dr org berpengalaman nieyh bnyk ilmu br kte dpt nanti..alhamdulillah aku dpt org cmnieyh..insyaallah dpt mendorong aku yang br nak membangun nieyh...


SALAM PERSAHABATAN

tersusun indah menjadi madah..
madah buat insan terindah..
salam perkenalan baru suda..
tercipta ikatan begitu mudah..

di situ...
kami bersatu...
bersatu dalam restu..
restu perkenalan baru...

hari ini...
kami berani..
berani menghadapi..
dunia realiti..
kami bersatu hati..
menjaga persahabatan sejati...
INSYAALLAH kekal diingati..

tapi...
mungkin 1 hari..
jika kita bermimpi..
bermimpi tak ketemu lagi..
akan ku janji..
yang bisa memisahkan kita hanyalah mati...

hari..demi hari...
pasti akan ketemu lagi..
amanlah kita bersemadi..
pintu syurga yang menanti..
disitu pasti abadi...


aih....bler tanye pasai makwe..jawapannya senang jerk..mak x bg lagi...hahha..cm bdk2 kan... tp tol gakx ape dye ckp...ibu lebih memahami anak mereka... kdng2 kita pun x phm diri kita sendiri..naluri seorang ibu.... ermm.. dye banyak ckp... ske ckp aku gmok... tp aku x gmok..itu FAKTA...hahhaha... skang abg tgh praktikum... yang bestnye ...ttbe lak CINTA PANDANG PERTAMA... ngan sorg cikgu praktikum gakx...ahaha..akak tmpt aku nieyh gakx katanya lah kan..xtaw lah tol ke x..hahha.. ape pun.. berusaha dulu...dpt x dpt len cite... malkumlah,..umur pun dah banyak..hahhah

anak katak makan padi..
padi disimpan dibawah tangga..
cantik sungguh akak tadi..
siang malam terbayang dimata...

khas untuk abg..hahha... taw la tgh angau tp jgn lpe org sudah ea... walaupun abg ske ckp org gmok..ckp org kuat mkn... kuat tdow cm memb abg tuwh.. tp hatiku baek wooooo....hahhaha... masuk peti ttup sendiri... pasai cinta tuwh..usaha jerla..mane lah taw jodoh...

anak merpati anak musang..
anak kedidi lari melompat,
dalam hati berasa bimbang,
orang yang dicari belum dapat..

hahhahah...mlm2 dah la tdow lewat..taw lah tuwh x dpt nak tdow kan3...tingat kat sum1..aihh..dah la tdow lewat..ngacau org lak tuwh... sejak aku knal pulau duyung nieyh...aiiih lewat tdow...

kalau nak gugur gugurlah nangka,
jangan timpa ranting pauh,
kalau nak tdur..tdur lah mata...
jangan dikenang akak yang jauh...

kadang-kadang dah jadi cm orang menangis tdow lewat2 nieyh..berair jerk mata.. almaklumlah penign2...gaduh ngan bantal.. 10 kali dye miskol...x jwb2... dye msg ajak tdow... pun x balas..last skali trus dah kol..rindu cgt lah tuwh kat aku..hahha...
bersambung