luar tirai ku lihat awan tebal menghitam..nak ujan agakxnye.. mendung jerk..hati aku sayu dgn suasana cm nieyh.. klas ari nieyh smlm dorg ckp pack..tp alhamdulillah lect phm mood raye murid dia kot.. dalam kotak fikiranku skang..nape jd cmnieh.. mataku masih meliar tgk keyboard nieyh.. nak taip pe pun xtaw..x d idea nak wat analysis math.. penat rasa..smlm aku x blh tdur..walaupun math kumpulan aku siap awal tp xtaw nape x blh tdur.. aku x leyh duk dlm bilik... hatiku geram dgn dia.. so g lah bilik memb..xtaw nape aku rjen tolong dorg wat asgmnt..kuarkn idea mle2..last2 aku trus wat graph dorg..aku mls berkira sgt..ape lah cgt kedekut ilmu nieyh..x d faedah pun... aku x ksh biarpun dorg dpt lebih markah dr aku asalkan aku ikhlas tolong dorg. klas pp..aku tersentak dgr kata2 pesyarah tu..aku kagum ngan dia..dia beri aku semangat dan keinsafan..btul katanya..ujan mula turun... aku ngan nor dok ngadap ltop masing2..wat keje smbil layan tenet.. masing-masing diam..romate kau biasa lah..masa terluang tdur lah..hehe..sjuk2 nieyh tmbh g..tdur la minah tu.. mlm kang aku balik... cian tgl bdk2 niyh kat cnieyh..nak wat cmner..kalau aku x balik kedah aku leyh stay cnieyh smpai cok... tp cok pg aku gerak blk kedah..ape blh buat..

nukilanku.. 11.10pg 16/09/2009

hati...
hati itu yang memanah hati..
hati itu juga yang mematikan hati..

jika disentuh soal hati...?
ramai yang makan hati...
jika di tanya tentang hati..?
ramai yang susah hati...
tapi jika ditanya tentang mati...?
apa jawapan yang diberi?

bila hati tercucuk duri..
akan rasa peritnya diri..

bila diri senang hati...
kasih sayang indah berseri..

bila hati murung sunyi...
air mata saja dapat diberi..

___________________________________

pagi itu.. 17/09/2009 : 03.30 pagi...

indah pagi itu....
sayunya menusuk kalbu..
bermain difikiranku..
apakah nasih aku..
semuanya kelabu..

ku renung kehujung daun pintu...
lalu ku rasa buntu..
inginku terbang ke situ..
mencari damai dan restu..
ke situ...
ke situ tempat ku tuju..
mencari restu yang satu..
ku harap pintu itu terbuka untukku...