bahagia selamanya..amin..

saat ku melangkah sepi ku lihat wajahmu suram. ntah mengapa kurasa hiba.. saat itu ku ingin kejar kau..namun harapanku musnah.. kau bersama yang lain..pergi meninggalkan aku.. wajahmu adalah satu penipuan.. tegar kau lakukan sebegitu..
muram..sepi..hiba..tangisan yang mengiringi langkahnya..
ini adalah cerita tentang seseorang yang cantik, lembut dan baik... bersama seorang lelaki yang kacak, kaya, pandai dan kaki perempuan..


malam itu si bunga berjumpa dengan si kumbang atas permintaan si kumbang yang katanya merindui si bunga.. si bunga pada mulanya tidak mahu ketemu dengan kekasih hatinya itu..sudah larut malam..tidak manis jika mereka ketemu..tapi atas keinginan si kumbang si bunga turut kata.. sangka bunga malam itu adalah malam yang indah mereka..rupanya pertemuan itu adalah pertemuan terakhir baginya.. tika itu betapa sedih dan pilu hatinya.. si kumbang yang jaat lagi jahil itu langsung tidak menghiraukan si bunga. kedatangan bungan hanyalah untuk disakiti. ditayangnya kemesraannya yang sumbang itu dihadapan si bunga. berpelukan tanpa segan silu dihadapan si bunga. hancur hati su bunga saat itu. tapi baginya kumbang sebegitu harus mati didunia. malam berganti malam terus berlalu.. si bunga sangat tabah. selepas malam itu dia langsung tidak mengungkit soal si kumbang jahil itu. mengapa? kerana baginya tidak perlu difikirkan manusia yang jahil itu.. si bunga bahagia dengan hidupnya sekarang bersama insan tersayang ibu dan abah...


selepas kejadian itu tiada lagi erti cinta baginya sehingga dia kini bergelar isteri kepada seorang yang sangat baik pekertinya..beribu kali kaya dari si curang itu. walaupun usia si bunga baru mencapai 20-an tapi kebahagiaan yang dikecapinya itu sangat bermakna..




cerita asal: seorang sahabat yang bahagia...