CINTA!!!!


MENGAPA BERCINTA?

selagi ada dia? aku tetap akan teruskannya.....

knape aku soalkan tentang cinta? mengapa perlu bercinta..seperti lirik lagu mengapa bercinta andainya x setia... aku suka ayat tu..mmg btoi..jika kita rasa cinta itu hanya untuk main2 watperla nak bercinta kan... coretan ku kali ini bukanlah seperti yang dalam gambar..menceritakan tetang novel itu..tapi ceritaku tentang cinta..cinta remaja ...cinta remaja sememangnya hebat... waktu ini dialah yang terhebat..dialah yang paling bgus... cantik seperti bidadari..kacak... tapi andai suatu hari cinta itu pegi..mana perginya semua itu..dendam kesuma yang menjadi nyata.. cinta remaja? adakah sia-sia ataupun cinta sejati? ada yang mencapai cinta itu hingga ke akhir hayat dan ada juga putus ditengah jurang.. tenggelam dalam lautan api.. lebur dalam gunung berapi ataupun jatuh le gaung kebejatan akhlak.. mungkin aku penggemar novel...tapi tidak semua cinta yang ku belajar dari diri sendiri..adakalanya dari sebuah penulisan novel mnegajar kita erti cinta dan berhati-hati dengan cinta..scandal dan cinta? kalau rasa diri tu permain cinta xyah lah bercinta..watpe kumpul2 scandal..one day kene diri sendiri barulah rasa menyesal..zaman serba moden sekarang remaja lebih gemar menggunakan istilah scandal bagi diri mereka..ramai gadis-gadis atau jejaka-jejaka dikeliling pinggang.. cinta sebenar berpegang pada satu kata " selagi ada dia..akan tetap kuteruskan..." aku berpegang pada itu..kerana selagi dia yang ditakdirkan untukku...aku akan tetap setia menemaninya dan menjadi sebahagian dari hidupnya..hingga mencapai sebuah mahligai yang dinamakan gerbang perkahwinan... Insyaallah.. jodohku ditangan Tuhan..siapa sahaja ku terima asalkan bercirikan muslim yg sejati..