perjalananku.

niat hatiku pas selesai solat td nak stdy.. cari bahan.. :) tp jari jemariku pantas menaip blogger.. dengan tidak sengajanya aku akan lakarkan sebuah kisah perjalananku... perjalananku.. selepas on9 siang td aku tdur.. bgn lak hampir kol 7.. bukan ape..aku takut.. x d yg teman..guruh kilat.. sememangnye aku takut pada kilat.. aku sorg2.. nak nges jerk.. tapi aku pakse diriku tdur walaupun saat tuh aku x ngntuk.. akhirnye aku selamat tdur.. dalam tdurku petang td..aku mimpikan perjalananku.. dalam tdurku mutiara panas mengalir ke pipiku.. aku sedar akan kejadian itu.. bdnku x berapa selesa..lemah saja.. tapi aku cuba kuat..lawan segalanya...tp aku kalah saat tdurku.. mimpiku mengajarku.. biar ape pun yg berlaku ku harus kuat.. tenangkan diriku..kerana perjalananku masih jauh.. mimpi itu mengajar erti kemanusiaan.. aku akur dgn mimpiku kali nieyh.. hampir siang melabuhkan tirainye aku sedar.. sedarku dalam keadaan mataku yg berair.. aku tahu aku sedang sedeyh.. saat aku mencoretkan luahan hati ini juga mutiara itu seakan-akan berlumba untuk menjuarai.. namun, ku tahan.. bangun dari tidur ku terus mengambil wuduk untuk asar..agak lambat.. tp ku harus kerjakannya juga.. pas solat aku mandi.. ya allah..pedih bdnku.. panas yg disirami sejuk.. :( aku harus kuat..ye kuat.. aku masuk bilik dan tgu azan mgrb.. tika itu mataku sekali lagi bermain dengan mutiara.. YA ALLAH kuatkanlah diriku.. hatiku sedih..sebak.. selesai solat aku baring atas katil.. aku selimutkan diriku agar bahang panas itu hadir.. andai bunga yg segar akan layu jua akhirnya mustahil aku yg baru belajar erti tabah ini akan sungkur jua.. ku sedar perubahan dalam diriku..aku x banyak berbicara dengan teman-teman..aku diam bukan bererti aku tidak mahu berkawan..tpi diriku perlukan ketenangan.. x siapa tahu siapa diriku.. :) maaf ye kawan-kawan.. aku rindukan kedamaian..aku rindukan keluarga..aku rindu segalanya.. perjalananku masih jauh.. wahai anak muda tabahlah kamu seperti yang lain.. kuatkan dirimu NURIZZATI..

mood: sebak..