kisah antara kisah...

kali ini saya ingin berkongsi satu kisah antara kisah.. kisah sedih.. pilu dan ada kalanya menyakitkan dan menyakiti..
----------------------------------------------------
tergamak kau buat sebegini terhadapku.. aku sejujurnya tidak pernah mengimpikan kejadian seperti ini..mana janjimu dahulu.. yang pernah kau ukirkan agar tidak akan ada pertelingkahan antar kita.. setiap keinginanmu kuturuti... dimana kedudukanku.. ?

kadang2 aku merasakan sebati dengan sikapmu itu..kadang2 aku merasakan benci dengan segalanya.. aku bukan diriku.. duniaku bukan lagi dunia sebenar..hakikatnya..aku bukan siapa2.. aku hanyalah aku..yang hanya mampu memohon agar YANG MAHA ESA sentisa disisiku dan memberi petunjuk kepadaku..

sakit menyakiti... ku akui.. aku juga menyakitkan dan aku juga disakiti..lumrah bercinta..berkawan dan berkasih..tiada sakit yang tidak dapat diubati..sering kali aku disakiti dan aku menyakiti tetapi penyesalan pasti diakhirnya..

aku hilang seorang sahabat yang baik bagiku..kerana aku menykiti.. tetapi sakit yang ku bawa hanyalah sedikti jika dibandingkan sakit yang bakal diterimanya suatu hari nanti. x kusangka sekelip mata kau hilang dariku wahai sahabat..suatu cerita kisah antara kisah akan ku coretkan antara kau dan aku..sahabat.. benarkah kau sahabat..

malam ini..aku hilang arah..aku sudah lali dgn kekasaran yang ku terima.. tapi...aku pelik.. setiap kekasaran menjadikan aku lebih berusaha supaya bersabar dan matang.. bagiku.. biarlah segalanya berlaku..selama ini aku berdosa kerana mencintainya lebih dr segalanya.. tetapi hari ni mengajarku cinta yang sebenar.. ungkapan cinta itu menyakitkan.. biarlah tidak berhubung asalkan masing2 jujur.. perasaanku hilang.. ntah ke mana perginya..

aku sudah tidak seperti dulu.. dulu aku dikelilingi dengan kawan.. tapi sekarang aku lebih suka bersendirian tanpa sesiapa termasuk dia.. itu yang dia mahukan..

mak selalu berpesan..
" pilih kawan yang betul"
"kalau bercinta jangan tengok paras, pangkat atau yang lain2..tengok iman.."
"kalau bercinta pilih org yang bukan inginkan kita sahaja malah keluarga sanak saudara perlu diterima juga..biar putus cinta tapi janga putus talian darah daging sendiri.."
" bila dah bercinta jangan lupa sahabat.."

pesanan yang terakhir membuatku sedih teramat sgt..kerana cinta aku lupakan semua sahabat2 ku.. aku mohon maaf kepada sahabat yang selama ni sama2 bersusah payah membantu diri ini..sampailah kita semua berjaya sekarang..

p.s kita hanya manusia biasa..nilailah diri kita jika kita mampu.. sesungguhnya penilaian org sekeliling lebih tepat dari penilaian diri sendiri..