kesempurnaan itu..

aku tahu diriku tak sempurna..
dlm ketidaksempurnaan perbaikilah kekurangan...


terkadang kita sendiri menganggap diri kita sempurna..
sehingga kita lupa.. tiada siapa yg sempurna..
seorang yang cacat penglihatannya lebih sempurna kerana sekurangnya dia tidak melihat pada yg tidak elok..
seorang yang kudung tangannya lebih sempurna kerana dia tidak mencuri harta bukan dirinya..
seorang yang bisu lebih sempurna kerana dia tidak dpt berkata dan b'longgok untuk mengata..
seorang yang pekak lebih sempurna kerana dia tidak dapat mendengar segala umpatan sekelilingnya..
seorang yang kudung kakinya lebih sempurna kerana dia tidak dapat menjejakkan kakinya ke tempat maksiat..

untuk renungan bersama..
aku selesa menjadi seorang yang bisu jika itu dapat menjauhkan aku dr b'longgok..
aku selesa menjadi seorang yang buta jika itu dapat membuatku dekat dengan-NYA
aku selesa menjadi seorang yang pekak jika itu dapat melindungku dari mendengar umpatan

akulah manusia yg tak sempurna....